Wuufu'nun Geçitleri, Creative Gates ve Stargate'ten ilham alan ve oyuncuların herhangi bir malzemeden (birkaç ana blok hariç) geçitler oluşturmasına ve tek bir komut kullanmadan bu geçitleri birbirine bağlı ağlara bağlamasına olanak tanıyan bir geçit eklentisidir. Eklenti oldukça yapılandırılabilir, kolay öğrenilebilir ancak derin bir izin sistemine sahiptir ve tüm mesajlar kolayca çevirilebilecek şekilde sağlanmıştır.
Bu proje, GNU Genel Kamu Lisansı sürüm 3 altında lisanslanmıştır.
Geçit Oluşturma
Geçitler, çerçevenin herhangi bir yerinde iki zümrüt bloğu bulunması şartıyla (yapılandırılabilir) herhangi bir malzemeden inşa edilebilir. Çerçeve kırılırsa geçit de kırılır, bu yüzden geçidi güçlü bir malzemeden inşa etmek tavsiye edilir. Çerçeve inşa edildikten sonra, bir oyuncunun bir Geçit Yapıcı oluşturması gerekir. Bu, bir altın külçesini alıp bir işleme masasında etrafını kırmızı taşla çevrelemek suretiyle yapılır. Bu Geçit Yapıcı ile çerçevenin içine tıklayarak geçit oluşturulur. Geçidin iç alanı bir blok kadar küçük veya 200 blok kadar büyük olabilir (yapılandırılabilir). Geçidi oluştururken durduğunuz yere dikkat edin, bu konum geçidin çıkış yeri olarak kullanılacaktır. Ancak geçit oluşturulduktan sonra aynı şekilde bir Geçit Yapıcı kullanarak çıkış konumunu güncelleyebilirsiniz.Geçit oluşturulduğunda, rastgele bir ad verilir ve Boşluk ağına atanır. Boşluk ağı, adından da anlaşılacağı gibi boştur! Boşluk ağındaki geçitler birbirlerini göremez ve kullanıcılar arasında seyahat edemez (yöneticiler hariç). Bu nedenle, geçidinizi yeniden adlandırmak ve başka bir ağa atamak muhtemelen iyi bir fikirdir.
Geçitleri Kullanma ve Düzenleme
Bir geçidi kullanmak veya değiştirmek için önce bir Geçit Anahtarı oluşturmanız gerekir. Bu, bir tüy alıp bir işleme masasında etrafını kırmızı taşla çevrelemek suretiyle yapılır. Bu işlem tamamlandığında, Geçit Anahtarınızı kullanarak çerçevenin herhangi bir yerine sağ tıklayarak geçidin arayüzünü açabilirsiniz. Bu arayüz, aynı ağdaki diğer geçitlere bağlanmanızı, geçidin ayarlarını (adı gibi) değiştirmenizi ve geçidin ağını değiştirmenizi sağlar.Geçitler zamanlı veya sürekli açık olarak ayarlanabilir. Bir zamanlı geçitten başka bir geçide bağlantı açarsanız, geçit 20 saniye (yapılandırılabilir) açık kalır ve geçmenizi sağlar, bu sürenin sonunda kapanır ve başka bir hedefe açılmaya hazır hale gelir. Sürekli açık geçitler kalıcı olarak açık kalır. Her iki durumda da, geçidin hedefi geçit aktifken geçit seçim listesinde ilk sırada görünür.
Geçitler ayrıca özel olabilir, yani sahibi dışında kimse Geçit Anahtarı kullanamaz veya geçitten geçemez, veya gizli olabilir, yani sahibi dışında kimse ağı üzerindeki geçidi göremez ve ona seyahat edemez. "wg.bypass" iznine sahip olanlar bu kısıtlamaları aşabilir.
Oyuncular ayrıca, uygun bir eşya ile gizlenirken çerçeveye sağ tıklayarak geçidin simgesini değiştirebilirler. Geçit, eşyayı tüketir ve simgesini o eşyaya değiştirir. Eğer bu eşya yazılı bir kitapsa, geçit kitabı tüketir ve metni (200 karaktere kadar, yapılandırılabilir) geçidin açıklaması olarak kullanır.
Kontrolörler
Geçit Kontrolörleri, Geçitleri uzaktan etkinleştiren cihazlar olup, geçitlerin hedefini geçidin yanında olmadan değiştirebilirler. Bu, Kontrol Yaratıcıları kullanılarak oluşturulabilir.Kontrol Yaratıcıları, bir Geçit Anahtarını işleme ızgarasının ortasına yerleştirip, soluna ve sağına bir Geçit Yapıcı yerleştirerek oluşturulur. Ardından, tek bir bloğa sağ tıklayarak o blokta bir Geçit Kontrolörü oluşturabilirsiniz.
Geçit Kontrolörleri, bir Geçit Anahtarı veya boş elle etkileşime girilerek kullanılabilir. Ardından, 50 blok içinde (yapılandırılabilir) herhangi bir Geçidi etkinleştirecek şekilde ayarlanabilirler.
Sabit Hedefler
Geçitlere uygulanabilen bir diğer ayar, geçidin sabit bir hedefe sahip olmasıdır. Sabit hedef, geçitlerin sadece o hedef geçide açılabileceği anlamına gelir, ağda başka geçitler olsa bile.Sabit hedefi olan geçitler, geçit çerçevesine yerleştirilen veya yanına yerleştirilen güçlendirilmiş bloklara yanıt vererek etkinleştirilebilir. Bu, geçidin önüne basınç plakaları veya geçit çerçevesine bir düğme yerleştirip bu düğmelere basarak geçidi sabit hedefe açabilirsiniz. Eğer seyahat ettiğiniz geçit özel veya gittiğiniz geçit gizli ise, sınırlı geçitlerin sahibi, geçidi açmak için güçlendirme olayının yakınında olmalıdır.
Ağlar
Altı tür ağ vardır:- Boşluk ağı: Özel bir sistem ağı olup, bu ağdaki geçitler birbirlerini göremez ve sadece yöneticiler arasında seyahat edebilirler;
- Sistem ağları: Varsayılan olarak dahil edilen beş sistem ağı vardır... Overworld, Ocean, Nether, The End ve Underworld;
- Küresel ağlar: Herkesin katılabileceği özel tanımlanmış ağlar;
- Davet ağları: Bir oyuncunun oluşturabileceği ve ardından diğer kullanıcıları davet edip geçitler ekleyebileceği ağlar;
- Özel ağlar: Geçitlerin sahibine özel ağlar;
- Sabit ağlar: Küresel ağlar gibi herkesin katılabileceği, ancak sadece sahibin (veya sahibin "davet ettiği" ağ grubuna) geçitlerini gizli olmayan olarak ayarlayabileceği, tüm diğer geçitlerin varsayılan olarak gizli olduğu ağlar.
Doğru izinlere sahip oyuncular, geçitlerini bu tür ağlara atayabilir veya ağ listesinden kendi ağlarını oluşturabilir. Ağ simgeleri ağ türüne bağlı olarak önceden ayarlanmıştır, ancak ağ sahipleri veya sunucu yöneticileri tarafından Ağ Ayarları menüsünde tamamen farklı bir simgeye değiştirilebilir.
Sabit Ağlar, varsayılan olarak oyunculara izin setlerinde verilmez. Bu ağların ardındaki fikir, sunucu sahibinin, bağlı olan herkesin erişebileceği bir veya daha fazla çıkış geçidi kurabilmesidir. Ağ listesinde karışıklığı önlemek için, bu çıkış geçitleri dışındaki geçitler otomatik olarak gizlenir, böylece yalnızca çıkış geçitleri görünür.
Varlık Seyahati
Not: Geçitlerdeki varlık seyahati sistemi şu anda çalışmıyor. Bu sistemi, modern API kullanımına odaklanarak baştan yazmayı planlıyoruz.Oyuncuları taşımaya ek olarak, Geçitler diğer varlıkları da taşıyabilir. Özellikle, bir oyuncunun bindiği herhangi bir yaratık veya nesne, örneğin bir at veya tekne, geçitlerden geçerken taşınacak ve oyuncu hala biniyor durumda çıkacaktır. Aynı şekilde, oyuncunun tasması olan herhangi bir yaratık da diğer tarafta güvenli bir konumda tasmalı olarak yeniden ortaya çıkacaktır.
Son olarak, bırakılan eşyalar veya kontrolsüz yaratıklar da Geçitlerden geçebilir ve diğer tarafta çıkış noktasında bırakılabilir, ancak bu yalnızca Nether efekti kullanan ve aynı efekti kullanan geçitlere bağlı geçitler için geçerlidir.
Taşımak istediğiniz yaratıklar için yeterli alan olduğundan emin olun, aksi takdirde kendiniz veya yaratıklarınız boğulabilir.
Komutlar
Sunucu yöneticileri için kullanıma sunulan birkaç komut vardır. Bu komutlar, sunucu yöneticilerinin bir dünyadaki geçitleri listelemesine ve silmesine olanak tanır, bu da çoklu dünya sunucuları için yararlıdır.- "/wg list [world] [page]" geçit listesini dünya bazında görüntüler
- "/wg delete <world>" dünya içindeki tüm geçitleri siler
- "/wg reload" yapılandırma
İçeriği görüntülemek için Giriş yapın veya Kayıt olun.